torsdag 23 augusti 2012

Nedstämd

Har suttit o tänkt en del, fick min lön idag, så var nog därför.... detta inlägg kommer nog bli rätt långt och ovärt att läsa but here it goes...
Mina planer för i höst är att jobba så mkt som möjligt som vikarie, vilket inte kommer ge fruktansvärt stora intäkter vad jag vet nu, de är ju väldigt olika hur mkt jag jobbar!
Planen var att jobba hösten, samla pengar och sedan plugga en termin till våren för att i början av sommaren åka till USA ett år.
Lönen jag fick nu var riktigt, riktigt fet, men det räcker ändå inte riktigt. Jag måste köpa en bil för att klara mig under hösten och där ryker ju säker 15 000:- lixom. Om jag skulle lägga undan pengar så att de täcker aupair avgifterna 8 000:-, do the math, det fungerar inte, jag ska ju kunna leva under hela hösten... gaaah jag blir galen! Lisa och jag vill väldigt gärna åka till Egypten i år igen, i januari,  6 000:-. Och det är inte så att en student badar i pengar.
Om jag vill jobba på ICA nästa år måste jag meddela detta NU och i o med att jag ser att det blir svårt att få ihop allt med pengar etc. etc. så har jag nästan bestämt mig för att vara hemma hela sommaren och jobba på ICA för att samla ihop pengar som jag kan betala Au pair avgifterna + att ha pengar till shopping där (viktigt ;)

JAG BLIR TOKIG! Vad ska jag göra??!! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar