söndag 18 november 2012

Hemmagjord Pizza

Var väldigt produktiv idag. Efter att jag bakat mandelmusslorna gjorde jag en dubbel sats fröknäcke. Efter detta (vid kl 2) blev jag väldigt sugen på lunch. Idag fick det bli en hemmagjord pizza. FYI, den var väääldigt god!!!

Recept:

1 Pizza botten
1ägg
1msk vatten
0,5dl kokosmjöl
1tsk fiberhusk
0,5tsk bakpulver
1msk smulad oregano, basilika
1/4tsk salt.

Vista ägget fluffigt, tillsätt vattnet.
Blanda ned de torra ingredienserna väl. Låt svälla 5min.

Lägg på plåt och grädda 8min, 200 grader.

Lägg på fyllningen och grädda tills fyllningen fått fins färg. (ca 10min), 175grader


Fyllning:
Vad du än kan komma på!
Jag hade Kung Markattas tomatpure (innehåller endast tomat), ost, bacon, skinka, en champinjon, bea och sallad.
More is more, haha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar