lördag 22 september 2012

Travelers Quest -1

Börjar med att presentera denna nya kategori. Jag kommer med jämna mellanrum att publicera ett inlägg tillägnat en speciellt plats/sevärdighet/stad/land som jag någon gång under mitt liv vill uppleva, jag ska även försöka motivera varför. Iaf de gångerna jag har en konkret förklaring haha!

Första inlägget tilldelas:
Rio de Janeiro
Självklart vet jag inte exakt varför jag vill åka till staden jag publicerar i första inlägget. Men det är någonting med Rio som gör mig fascinerad! Antagligen bidrar den stora statyn till detta, jag är en riktigt sucker för stora monument!
Vad jag vill göra i Rio är vad en vanlig turist gör på semestern. Eller nej, jag tänker inte endast ligga o glassa på stranden. Jag vill se staden. Jag vill vara den där jobbiga truisten som ska se, uppleva och ta kort på allt. Definitivt inte minst Jesus statyn. Fattar ni va häftigt?
Ser inte staden urhärlig ut oxå?





Jag vill verkligen se och uppleva denna kultur! Sydamerika (och australien då) är den enda kontinent jag inte har varit på. Och vad skulle vara häftigare än att då börja med Rio?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar