måndag 24 september 2012

Travelers Quest -2

Italien - Rom

Italien är något jag vela åka till ett tag nu. Jag bara ÄLSKAR medelhavet. Och sedan att staden Rom finns i Italien gör ju det bara ännu mer oemotståndligt!
Jag är nämligen riktigt intresserad av deras arkitektur, den gamla ni vet! Det är så himla häftigt hur de kunde bygga på det sättet för så många år sedan och vi här i Sverige låg sååå långt efter!
Se denna bilden tillexempel, så coolt!
Och för att inte tala om staden! Dock är det ju rätt mkt lägenheter och hotell nu för tiden, men de gamla byggnaderna finns ju där, så coola!

Colosseum är ju ett måste!. När jag sitter här och skriver så kliar det i fingrar och ben! Jag vill så himla gärna stå bredvid den där byggnaden och titta upp, se med egna ögon hur stor och häftig den är.


Och Pantheon är ju så himla häftig! Tänk att se detta med egna ögon! Ögonorgasm

Bilder från Pantheon, Rom
Den här bilden på Pantheon används med tillstånd av TripAdvisor


Bilder från Pantheon, Rom
Den här bilden på Pantheon används med tillstånd av TripAdvisor

Sedan har vi ju inte minst Pompeji och  San Giovanni ! För att hinna uppleva allt som går behöver jag nog 2veckor där nere, haha!

http://cache.graphicslib.viator.com/graphicslib/media/c8/naples-and-vesuvius-photo_2288840-500x375.jpg



Bilder från San Giovanni in Laterano, Rom
Den här bilden på San Giovanni in Laterano används med tillstånd av TripAdvisor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar